Цитата

Балаканина нічого не вартa. Покажіть мені код.

Linus Torvalds

Студенти групи КС16-1 - учасники комунікативного тренінгу в ЗНУ

Студенти групи КС16-1 - учасники комунікативного тренінгу в ЗНУ
Опубліковано: 08:54 22.09.2017

Навчання в коледжі - це не тільки професійна підготовка, але й виховання вміння жити в колективі. Сучасність вимагає активнішого впровадження психологічних знань і навичок в систему освіти. Особливого значення набуває комунікативна компетентність студента як здатність, що сприяє налагодженню контактів з іншими людьми. Але хто підкаже, допоможе з цього питання? Професійний тренер, коуч! Що може бути кращим?

15 вересня 2017 року на запрошення Запорізького національного університету представники студентського самоврядування групи КС16-1 Оленець С., Сенчик С., Науменко Т., Дудка О., Миронов Є., Кікош М., Припутнєв М. взяли участь в тренінгу «Психологія комунікацій: як говорити так, щоб вас почули» в рамках проекту «Лекторій ЗНУ».

Спікер Ксенія Писаревська – професійний бізнес-тренер із розвитку особистісних та бізнес-навичок:

  • розповіла про типові стратегії спілкування;
  • пояснила причини, чому нас не чують;
  • ознайомила студентів із правилами та алгоритмами відповідей на запитання.

Далі на присутніх чекав практикум в переконанні та стислості. Спікер розповіла про формальне та живе спілкування. А також повідомила гостям заходу, що виходить із ролі тренера й буде із кожним «на рівних». У невеличкій вправі-знайомстві кожен міг вписати у листочок своє ім’я та ту рису характеру, яка найточніше передає опис якостей, котрі допомогли вийти їм із певної ситуації.

Не менш цікавим етапом розмови стало обговорення основних ресурсів людини. Ксенія у викладі своїх тез підкреслила: «Лідер мотивує своїм результатом. Він нікого не переконує».

У той же час присутні обговорили й перепони до живого спілкування: сором’язливість, страх здаватися смішним, низьку самооцінку, невпевненість та інше. Таким чином, до основ живого спілкування вдалося включити: відвертість, повагу, любов.

А як бонус кожен присутній отримав таблицю его-станів і типових способів поведінки й висловлювань до них. Її три основні складники стосувалися позицій «Діти», «Дорослі», «Батьки». Своєю чергою, стан дитини ділився на спонтанний, пристосування, бунта, а батьків – на критичного й турботливого. Відтак, прагнення до партнерського типу спілкування, тобто стану «Дорослого» визнавалося як найсприятливіше.

Цікавим блоком роботи Лекторію стали кілька сценок, котрі експромтом продемонстрували різні типи діалогів. Наприклад, одна ситуація стосувалася сусідів. Той із них, хто мешкає вище, поливав квіти, а вода постійно потрапляла на нижній балкон. У іншому випадку песик іншого сусіда приглядів ковбик біля дверей іншого сусіда. Тож студенти використали у своїх моделях елементи вмовляння, партнерства, обурення.

А наостанок студенти отримали кілька прикладних порад: контролювати швидкість та гучність мовлення, інтонації, робити паузи; пам’ятати про зовнішній вигляд, «тримати обличчя», найголовніше – не зупинятися на досягнутому й постійно отримувати досвід із питання вже самостійно, за покликом серця.

Студенти коледжу  оцінили свою участь у заході як дуже продуктивну, а захід як цікавий та інформаційно насичений. Він допоміг учасникам засвоїти інформацію на емоційно-особистісному рівні, пропускаючи через власний практичний досвід, відпрацювати різні моделі поведінки та прийняття рішень.

Слід відмітити високу активність наших студентів, що свідчить про наявність високого рівня мотивації до участі, та особистісну зацікавленість до заявленої тематики.

класний керівник групи КС 16-1 Боровик Ю.А.