Якщо українець каже Вам, що він не може знайти піратську версію програми - не вірте йому. Він - не українець.
13 квітня 2024 року викладачами циклової комісії професійної та практичної підготовки за спеціальностями «Прикладна математика», «Комп’ютерна інженерія», «Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка» організовано івент “Noosphere. Інженерія майбутнього” в рамках циклу майстер-класів «Твоє майбутнє у сфері інформаційних технологій».
На початку заходу з привітальним словом до учасників звернувся Олексій ШЕВЧЕНКО, керівник лабораторії Інжинірингової школи Noosphere в Національному університеті «Запорізька політехніка». Noosphere Engineering School є спільним проєктом компанії «Noosphere» і провідних університетів України, пов'язаний із розвитком IT-сфери та інноваційних технологій.
«Ми підтримуємо молоді інноваційні стартапи і прагнемо, аби в місті Запоріжжя створювались високотехнологічні продукти. Наш головний інструмент – ефективна взаємодія студентів, менторів, технічних експертів та бізнес-практиків. На волонтерських засадах ми ділимося методами вирішення бізнес-задач та розширюємо можливості для майбутніх підприємців» – зазначив спікер.
В рамках заходу учасники, школярі та студенти коледжу, взяли участь у майстер-класі з віртуальної та доповненої реальності.
«Такі майстер-класи – це ще один крок до формування ключового вміння швидко реагувати на зміни та подальшої адаптації молоді в діджиталізованому світі. Використання сучасних програмних рішень і додатків віртуальної, доповненої реальності дозволяє зробити освітній процес більш сучасним та високотехнологічним, зламати кордони між теорією та практикою», – переконана викладач спеціальних дисциплін Юлія БОРОВИК, організатор заходу.
Олексій ШЕВЧЕНКО ознайомив учасників із практичним застосуванням імерсивних технологій, зокрема VR та AR.
«Віртуальна реальність (VR) – це повністю цифровий світ, створений за допомогою комп’ютерних систем, які забезпечують повний спектр відчуттів людини», – поділився Олексій і підкреслив, що віртуальні технології використовують не лише для відеоігор та розваг, а й для навчальної діяльності і навіть лікування людей.
Молодь дізналась про відмінності між віртуальною та доповненою реальністю: якщо VR занурює користувача повністю у віртуальний світ, то AR додає віртуальні об’єкти до реального. Учасники були здивовані, що лише невеликий відсоток людей дійсно цікавиться і знає історію розвитку VR. Багато хто вважав, що ця технологія була розроблена зовсім недавно, хоча винайшли її не один десяток років тому.
Цікавою для учасників також стала інформація про історичні передумови виникнення віртуальних технологій. Як виявилось, попередником віртуальної реальності був стереоскоп, який винайшов Чарльз Вінстон у 1837 році, а першу відому систему імітації реальності «Сенсораму» створив кінематографіст Мортон Хейліт у 1956 році.
Окрім історії створення VR, спікер разом з учасниками розмірковували над актуальним питанням: чи поглине віртуальна реальність справжню?
Молодь висловила думку, що це відбулось уже частково, але повна трансформація життя людини і перехід у віртуальний всесвіт неможливі, однак питання залишається суперечним.
Насправді, як зауважила викладач вищої математики Олена ЯЛОВА, вже є відомий приклад такого поглинання. Це телефон, який поєднав цілу низку девайсів: будильник, фотоапарат, клавіатура, аудіорекордер, телевізор, книги та багато інших. «До речі, засновник компанії Meta, розробник соціальної мережі Facebook Марк Цукерберг прогнозує, що через 5 років уже й телефонів не залишиться, будуть лише окуляри», – акцентував спікер.
Учасники майстер-класу були у захваті. Вони змогли не лише ознайомитися з віртуальною реальністю, але й поспілкуватися з викладачами, зі студентами, знайти нових товаришів, однодумців. Батьки майбутніх абітурієнтів мали змогу отримати вичерпну інформацію щодо вступу у 2024 році.
По закінченню заходу спікер Олексій ШЕВЧЕНКО наголосив на тому, що цифрові компетентності стають усе більш важливими для школярів та студентів, особливо в умовах онлайн-навчання, а технології віртуальної і доповненої реальності відкривають нові можливості для комунікації та візуалізації інформації під час лекційних занять і практикумів, а також допомагають креативній молоді втілювати унікальні ідеї та проєкти.
Технічну підтримку майстер-класу забезпечили завідувач навчальної лабораторії Тарас БУЖИН та Олексій РОМАНЧЕНКО, студент третього курсу за спеціальністю «Автоматизація, мехатроніка та робототехніка» Національного університету «Запорізька політехніка».
Ми дякуємо всім за участь у майстер-класі і чекаємо на наступних заходах циклу «Твоє майбутнє у світі інформаційних технологій».