Цитата

Почніть робити те, що потрібно. Потім робіть те, що можливо. І ви раптом виявите, що робите неможливе.

Св.Франциск Асізський

Cтартувала Національна кампанія «Молодь та Індустрія 4.0»

Запорізький фаховий коледж комп’ютерних технологій НУ "ЗП"
Опубліковано: 13:16 03.02.2022

З метою залучення молоді до промислового розвитку, підвищення рівня професійних навичок і знань молодих спеціалістів, обміну кращими практиками, стартувала Національна компанія «Молодь та Індустрія 4.0».

24 січня 2022 року Асоціація «підприємств промислової автоматизації України» запустила опитування в кампанії “Молодь та Індустрія 4.0”. Метою є з'ясування ставлення молоді до працевлаштування на виробничих підприємствах, а також до сфери Індустрії 4.0.

За ініціативою викладача спеціальних дисциплін Боровик Ю.А. в опитуванні взяли участь взагалі понад сто студентів груп  КС20-1, ПМ20-1, КС19-1,     КМС19-1, ПМ18-1, КМС18-1, КС18-1, ОТ19-1 ВСП «Запорізький фаховий коледж комп’ютерних технологій Національного університету «Запорізька політехніка».

Отже, як ставиться молодь до роботи на виробництвах та що знає про І4.0.

· Майже 50% молоді ніколи не чули про Індустрію 4.0а 33% кажуть «чув, але не знаю що це таке».

· 34% вважає, що знання та навички, які вони отримують в своєму навчальному  закладі «цілком достатні» для роботи на сучасному виробничому підприємстві. Решта більш-менш рівномірно розподілені по опціям «скоріше недостатні», «зовсім не відповідають» та «мені важко сказати».

· Сектори, які будують в Україні кращу перспективу для молоді, це – 1) ІТ (82%), 2) торгівельна сфера (45%), 3) промислова автоматизація та інжиніринг (41%),      4) промисловість (26%).

· Критичні чинники в працевлаштуванні – 1) рівень заробітної плати, 2) можливості кар'єрного росту, 3) умови праці.

· Відношення до роботи закордоном чи в Україні: 55% каже що «все залежить від умов праці», 29% - «буду намагатись виїхати за найменшої можливості», й тільки 13% - «для мене важливо працювати на українську економіку».

· Хто здійснює найбільший вплив на вибір майбутньої професії 1) самі роботодавці (55%), 2) батьки (34%), 3) канали онлайн медіа, якими користується молодь (29%)

· Найбільш дієві заходи для залучення молоді :

   

Тема «Як підготувати молодь до Індустрії 4.0» є однією з топових у світі, але ще недостатньо підіймається в Україні. Назагал, українські промисловці давно б’ють тривогу з приводу відтоку кадрів й низької мотивації молоді до роботи на підприємства.

Таким чином, відтік кадрів та молоді з промисловості, слабкий рівень підготовки молодих спеціалістів та низька ефективність конкурентних стратегій промисловців у протидії цим явищам – три головні виклики, які розглядаються в рамках цієї кампанії.

Боровик Ю.А., викладач-методист