Цитата

Є лише один спосіб зробити велику роботу – полюбити її

Стів Джобс

Центеніали: нове покоління, яке народилося після 1996 року

Опубліковано: 20:13 21.02.2017

Теорія поколінь була описана в 1991 році Нілом Хау (Neil Howe) і Вільямом Штраусс (William Strauss). За цією теорією покоління змінюють один одного раз в 20-25 років. Нещодавно оформилося покоління, наступне за мілленіаламі - центеніали, їх ще називають покоління Z. Мабуть, вперше в історії діти настільки відрізняються від батьків.

Хто такі центеніали?

Це люди, які народилися після 1996 або після 2000 року (за даними різних досліджень). Розкид в датах з'явився, тому що досліджень поки небагато. Центеніали ще молоді, але їх вже ні з ким не сплутаєш.

Чим вони відрізняються від інших поколінь?

Це перше покоління, яке народилося в епоху інтернету. Вони не пам'ятають, яким було життя без гаджетів, і проводять зі смартфонами і планшетами більше 8 годин на день. На кожному кроці у центеніалів - додатки, якими вони користуються так само природно, як дихають. Покоління Z не ділить світ на цифровий і реальний, їх життя плавно перетікає на екран і назад.

Як технології вплинули на центеніалов?

Центеніали люблять спілкуватися в мережі, причому анонімно: воліють соціальні мережі, в яких можна ховатися. Це не Twitter, а Snapchat, з якого зникають повідомлення. Це перше покоління, яке виросло в мультикультурному середовищі. Центеніалам все одно, де народився співрозмовник і як він виглядає. Мабуть, це саме терпиме і спокійне покоління.

У них імунітет до реклами. Вони так звикли до рекламних банерів і повідомлень, що можуть не звертати на них уваги, а щоб реклама їх зацікавила, в ній повинно бути щось дійсно цікаве.

Мінус - центеніали не люблять довго концентруватися. Серед дітей та підлітків поширюється синдром дефіциту уваги і гіперактивність. Тому покоління Z воліє дивитися, а не читати. Їм потрібно вловити максимум інформації в короткий термін.

Чому вони такі неуважні? Вони дурніші?

Ні. Центеніали вчилися в обнімку з технологіями і звикли до перехресного вивчення предметів. В їх голові кожен параграф підручника пронизаний гіперпосиланнями, як в «Вікіпедії». Крім того, вони звикли думати глобально, тому що миттєво отримують інформацію з усього світу. Вони хочуть робити відкриття, люблять дослідження і розробку.

Так, центеніали часто перемикають увагу, але тому швидше приймають рішення. Покоління Z не любить повертатися до одного питання кілька разів.

Що вони вміють робити?

Це покоління, яке вважає за краще побачити. Спілкуючись в мережі, центеніали використовують емодзі, смайли, картинки. І вони вміють зачепити аудиторію. Підлітки точно знають, за якими законами живе інформація і коли потрібно публікувати знімок в Instagram, щоб зібрати більше лайків. Скажете, дрібниці? А тепер уявіть, що буде, коли ці підлітки з чуттям на аудиторію вийдуть на ринок. Минулі покоління в прольоті.

А вони що-небудь цінують, крім лайків?

Вони, як ніхто, цінують безпеку. Оскільки це покоління, яке виросло в епоху терактів і економічних криз, центеніали хочуть стабільності, спокою і процвітання. Їм не подобаються одноразові речі, вони хочуть купувати те, що прослужить довго. Серед них модно бути мінімалістами.

У центеніалів дуже тверезі уявлення про життя і про те, як досягати успіху. Мілленіали мріють, щоб весь світ помітив, які вони прекрасні і чудові. У центеніалів немає таких ілюзій. Вони збираються багато працювати і заробляти: 72% випускників замислюються про підприємництво.

Центеніали - це не бунтівні підлітки. Вони мало палять і п'ють. ВООЗ говорить про зниження кількості підліткових вагітностей у всьому світі, а в США цей показник зараз взагалі найнижчий за останні 50 років.

Вони не хочуть зруйнувати систему, вони збираються повільно і вірно робити світ кращим. Можливо, це підліткова романтика. Але якщо згадати теорію розвитку людини, то основні погляди у них вже склалися.

Чи можна налагодити контакт з центеніаламі?

По-перше, для них все потрібно візуалізувати, будь-яка інформація повинна бути наочною.

По-друге, все потрібно робити швидко. Швидкість роботи стає важлива як ніколи. Якщо ви звикли погоджувати кожен плакат і кожну публікацію в соцмережі по два місяці, ви програли.

По-третє, робіть вірусну рекламу. Центеніали люблять ділитися цікавим, але швидко забувають про це. Вчіться виділятися.

По-четверте, вони люблять купувати, але вважають за краще покупки онлайн, а в інтернет виходять з мобільних пристроїв. Працюйте з ними саме через такі канали.

Кожне покоління - це певна цільова аудиторія. Якщо вам доводиться працювати з людьми, то ви взаємодієте в широкому сенсі саме з поколіннями.

Центеніали - незвичайне покоління. Ми не можемо зрозуміти, як вони поєднують любов до покупок і до мінімалізму, освіченість і гіперактивність, візуальне мислення. А вони можуть. Хто після цього скаже, що діти все гірше?