Цитата

Просто тому, що щось не працює не так, як ви планували, не означає, що воно марно

Томас Едісон

Cтартувала Національна кампанія «Молодь та Індустрія 4.0»

Запорізький фаховий коледж комп’ютерних технологій НУ "ЗП"
Опубліковано: 13:16 03.02.2022

З метою залучення молоді до промислового розвитку, підвищення рівня професійних навичок і знань молодих спеціалістів, обміну кращими практиками, стартувала Національна компанія «Молодь та Індустрія 4.0».

24 січня 2022 року Асоціація «підприємств промислової автоматизації України» запустила опитування в кампанії “Молодь та Індустрія 4.0”. Метою є з'ясування ставлення молоді до працевлаштування на виробничих підприємствах, а також до сфери Індустрії 4.0.

За ініціативою викладача спеціальних дисциплін Боровик Ю.А. в опитуванні взяли участь взагалі понад сто студентів груп  КС20-1, ПМ20-1, КС19-1,     КМС19-1, ПМ18-1, КМС18-1, КС18-1, ОТ19-1 ВСП «Запорізький фаховий коледж комп’ютерних технологій Національного університету «Запорізька політехніка».

Отже, як ставиться молодь до роботи на виробництвах та що знає про І4.0.

· Майже 50% молоді ніколи не чули про Індустрію 4.0а 33% кажуть «чув, але не знаю що це таке».

· 34% вважає, що знання та навички, які вони отримують в своєму навчальному  закладі «цілком достатні» для роботи на сучасному виробничому підприємстві. Решта більш-менш рівномірно розподілені по опціям «скоріше недостатні», «зовсім не відповідають» та «мені важко сказати».

· Сектори, які будують в Україні кращу перспективу для молоді, це – 1) ІТ (82%), 2) торгівельна сфера (45%), 3) промислова автоматизація та інжиніринг (41%),      4) промисловість (26%).

· Критичні чинники в працевлаштуванні – 1) рівень заробітної плати, 2) можливості кар'єрного росту, 3) умови праці.

· Відношення до роботи закордоном чи в Україні: 55% каже що «все залежить від умов праці», 29% - «буду намагатись виїхати за найменшої можливості», й тільки 13% - «для мене важливо працювати на українську економіку».

· Хто здійснює найбільший вплив на вибір майбутньої професії 1) самі роботодавці (55%), 2) батьки (34%), 3) канали онлайн медіа, якими користується молодь (29%)

· Найбільш дієві заходи для залучення молоді :

   

Тема «Як підготувати молодь до Індустрії 4.0» є однією з топових у світі, але ще недостатньо підіймається в Україні. Назагал, українські промисловці давно б’ють тривогу з приводу відтоку кадрів й низької мотивації молоді до роботи на підприємства.

Таким чином, відтік кадрів та молоді з промисловості, слабкий рівень підготовки молодих спеціалістів та низька ефективність конкурентних стратегій промисловців у протидії цим явищам – три головні виклики, які розглядаються в рамках цієї кампанії.

Боровик Ю.А., викладач-методист